Füsssimull :: Newtoni II seaduse simulatsioon

Mis see veel on?

Füsssimull on Newtoni teise seaduse simulatsioon, mis näitlikustab seda seadust kaldpinna abil.
Newtoni II seadus: "Keha kiirendus on võrdeline temale mõjuva jõuga ja pöördvõrdeline tema massiga." Ehk siis valemina a = F/m.

Saab proovida kah?

Ikka saab, lae endale uusim versioon alla siit (changelog; vanemad versioonid). Loomulikult on oodatud igasugused kommentaarid ja ettepanekud selle kohta, kuidas seda programmi paremaks ning mugavamaks muuta. Võta ühendust Urmasega () või Riivoga ().
Programmi levitatakse GNU GPL litsentsi all. Seega on avalik ka programmi lähtekood, mis on kaasas siiski ainult versiooniga 1.0.

Kuidas töötab?

Muutujad programmis:
Fv - veojõud;
Fh - hõõrdejõud;
F - resultantjõud;
N - toereaktsioon;
mg - raskusjõud;
alfa - kaldenurk;
u (müü) - hõõrdetegur;
a - kiirendus;
m - keha mass;
t - aeg;
"-"-märk parameetri ees näitab, et vastav jõud mõjub kaldpina tõusu suunas.
Menüüs liikumine ja parameetrite muutmine toimub nooltega.

Mõned klahvid kah:
[SPACE] - paus/paus maha (algselt käivitab ka simulatsiooni);
[BACKSPACE] - taastab algseisu;
[F1] - Vahetab akna/täisekraani (800x600) vahel. NB! Kui täisekraanil esineb mingeid anomaaliaid, siis palun võtke ühendust;

Täpsem dokumentatsioon asub siin. Olemas on ka allalaetav PDF. Loe kindlasti!

Pildid


© Riivo Talviste ja Urmas Kvell, 2006